نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

اجرای فاز اول پروژه معرفی کاخ نیاوران با فناوری‌های نوین

فاز اول پروژه معرفی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران با فناوری‌های نوین به‌مناسبت گرامی‌داشت سالروز ثبت این مجموعه فرهنگی‌تاریخی در فهرست آثار ملی کشور، اجرا شد.

به‌ گزارش هفت‌گرد از اداره کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، این مجموعه فرهنگی‌تاریخی ششم خرداد ۱۳۷۷ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد تا همسو با دیگر بناهای ثبت ملی شده کشورمان، صیانت و حفاظت از داشته‌های تاریخی و فرهنگی موجود در آن به نحو مطلوب انجام شود.
به همین منظور ویژه برنامه‌هایی مانند رونمایی مجازی از سند ثبتی این مجموعه، تور مجازی و پخش نماهنگ با عنوان «سرزمین مادران» که شعار امسال کاخ نیاوران نام‌گذاری شده است، اجرا شد. 
همچنین در مراسم گرامی‌داشت روز نیاوران، فاز نخست پروژه معرفی این مجموعه فرهنگی‌تاریخی با فناوری‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) که با هدف استفاده از فناوری‌های نوین برای آشنایی گردشگران و مخاطبان با این مکان تاریخی و فرهنگی طراحی شده است، اجرا شد. 
در ادامه مریم جلالی، مدیر کاخ نیاوران با حضور در کاخ موزه‌ها به موزه‌داران، راهنمایان و مراقبان آثار تاریخی هدایایی اهدا کرد و از زحمات آن‌ها برای معرفی، حفاظت و حراست از میراث‌فرهنگی کشورمان و خدمات‌رسانی مطلوب به گردشگران تشکر کرد.

خروج از نسخه موبایل