نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

تمدید خودکار اعتبار کارت‌های بانکی لغو شد

تمدید خودکار اعتبار کارت‌های بانکی لغو شد و مشتریان از تیرماه برای تمدید تاریخ کارت بانکی خود باید به شعب بروند.

به گزارش هفت‌گرد به نقل از تسنیم، طبق بخشنامه ابلاغی بانک‌ها به شعب، تمدید خودکار تاریخ انقضای کارت‌های بانکی از تیر ماه ۱۴۰۱ لغو می‌شود و مشتریان باید برای تمدید انقضای کارت خود، به‌صورت حضوری به شعبه مراجعه کنند.

از اقداماتی که بانک مرکزی در زمان شیوع کرونا در کشور انجام داده بود، تمدید اتوماتیک تاریخ انقضای کارت‌های بانکی بود تا از حجم مراجعات مشتریان به بانک‌ها کاسته شود.

بر همین اساس نیز بانک‌های دولتی و خصوصی بدون مراجعه مشتریان، نسبت به تمدید تاریخ انقضای کارت‌های بانکی اقدام می‌کردند و به‌تازگی نیز چند بانک خصوصی در اطلاعیه‌ای به مشتریان خود اعلام کردند برای یک سال دیگر کارت‌های بانکی را تمدید کرد‌ه‌اند.

اما بخشنامه‌ای که از سوی بانک مرکزی در روزهای گذشته به بانک‌های دولتی و خصوصی رسیده بیانگر آن است که تمدید اتوماتیک تاریخ انقضای کارت‌های بانکی حداکثر تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۱ دوام خواهد داشت و بعد از آن مشتریان باید حضوری به بانک‌ها مراجعه و اقدام کنند.

در نامه بانک مرکزی به بانک‌ها آمده است که: «نظر به اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عبور کشور از شرایط بحرانی، اقدامات مقتضی به منظور درج سررسید کارت‌های بانکی تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۱ انجام پذیرد.»

در این بخش‌نامه آمده است:‌«با توجه به تمدید تاریخ انقضا کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری از زمستان ۱۳۹۸ تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۱ ضروری است طرح و تدوین برنامه زمان‌بندی متناسب با تعداد مشتریان متاثر از این تغییر، به‌منظور اطلاع‌رسانی به‌هنگام، پیشگیری از تقارن مراجعه حضوری و تجمع مشتریان شبکه بانکی و به تبع آن حفظ آرامش و نظم شعب در پاسخگویی به مراجعان، در دستور کار آن بانک قرار گیرد.»

در پی انتشار این خبر بسیاری نسبت به آن ابراز تعجب کرده‌اند. به باور بسیاری از کارشناسان تمدید خودکار کارت‌های بانکی از جمله کارهای مثبت بانک مرکزی بوده که باعث کاهش مراجعه‌ها به شعبه بانک‌ها شده است.

آن‌طور که برخی کارشناسان بانکی اعلام می‌کنند ازآنجاکه نتیجه تصمیم بانک مرکزی مبنی بر تمدید خودکار تاریخ انقضا تا امروز سیستم بانکی را دچار مشکلی نکرده، این اقدام و بازگرداندن مردم به شعب صرفاً برای تمدید کارت بانکی اقدامی عجیب به نظر می‌رسد.

در همین زمینه رضا باقری اصل، معاون امور مجلس وزارت ارتباطات هم به این ابلاغیه جدید بانک مرکزی واکنش نشان داده است. او در توئیتر خود با خطاب قرار دادن مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، از او خواست تا دلایل تصمیم جدید بانک مرکزی در این زمینه را با دیگران به اشتراک بگذارد.

خروج از نسخه موبایل