نماد سایت پایگاه خبری هفت گرد

از توهم «بدن شناگر» خلاص شوید!

اگر شما هم جزو آدم‎‌های کمال‌طلب هستید و باید هر کاری را بدون نقص انجام دهید وگرنه خود را سرزنش می کنید، احتمالا درگیر سندرم swimmer’s body illusion  یا توهم بدن شناگر هستید!

به گزارش هفت‌گرد، فرض کنید شما عکس‌های شناگران موفق را می‌بینید و با دیدن استایل بدن آنها، تصمیم می‌گیرید شما هم با شنا کردن به چنان وضعیتی دست یابید؛ پس شروع می‌کنید به طور مداوم شنا کردن، ولی بعد از چند ماه یا حتی سال همچنان بدن‌تان شبیه روزهای قبل از تمرین شنا است! و نتوانسته‌اید به استایل شناگر محبوب خودتان برسید. این مسئله می‌تواند یک دلیل عمده داشته باشد؛ از جمله این‌که بدن شناگر محبوب شما، به این دلیل خوش‌فرم نیست که شناگر است بلکه این خوش‌فرمی زمینه‌ای ژنتیک دارد. این شناگر موفق و خوش استایل، دقیقا به این دلیل سراغ شنا رفته چون زمینه ارثی و ژنتیکی برای این کار داشته، درست مانند فردی که با قد 190 سانتی‌متر به بالا به سراغ بسکتبال می‌رود و نه هیچ ورزش دیگری و فردی با قد 160 سانتی‌متر مسلما به اندازه او نمی‌تواند در بسکتبال موفق شود.

نتیجه این‌که وقتی به هنری یا ورزشی علاقه دارید، زیاد هم تمرین می‌کنید اما به نتیجه دلخواه نمی‌رسید و شبیه الگویی که انتخاب کرده‌اید، نمی‌شوید، خودتان را سرزنش نکنید. قبل از قضاوت و سرزنش خودتان، جلوی آیینه بایستید و‏ واقعیت را ببینید، عوامل انتخاب را با نتیجه اشتباه نگیرید./ف

خروج از نسخه موبایل