از هفته اولی که حادثه حمله سایبری به سامانههای شهرداری تهران پیش آمد، وبسایت تهران من در اختیار مردم بود تا سوابق تردد و کیف پولشان را مشاهده کنند.
به گزارش هفتگرد، رئیس سازمان فاوای شهرداری تهران با اشاره به اینکه 400 سرویس متنوع در شهرداری داریم چرا که شهرداری 22 منطقه، 120 ناحیه و 50 شرکت و سازمان وابسته دارد، گفت:زمانیکه این اتفاق پیش آمد حدود 300 نفر از کارکنان مربوطه شبانهروزی مستقر شدند تا اختلال کامل برطرف شود ولی حجم سرویسها از یک طرف و پیچیدگی حمله سایبری از طرف دیگر کمی سبب زمانبر شدن این قضیه شد.
او گفت: بر همین اساس ما همه خدمات را در ابتدای کار فریز و متوقف کردیم تا تست آلودگی انجام گیرد و مرحله به مرحله مطمئن شویم مشکلی نیست و نرمافزار و شبکه کاملا ایمن و پاک است همچنین همزمان حفاظت از دادههای مردم بسیار حائز اهمیت بود که مدنظر قرار گرفت.
محضرنیا خاطرنشان کرد: از آنجایی که تراکنشهای مالی زیادی روی سامانههای شهرداری انجام میشود همه چیز را دقیق رصد و تست کردیم تا حقی از شهروندان ضایع نشود که همه این قضایا سبب شد که اندکی کندی در بازگشت برخی از خدمات و برقراری آن داشته باشیم.