فعال شدن اپلیکیشن موبایلی «تهران من» از امروز
از هفته اولی که حادثه حمله سایبری به سامانههای شهرداری تهران پیش آمد، وبسایت تهران من در اختیار مردم بود تا سوابق تردد و کیف پولشان را مشاهده کنند.
به گزارش هفتگرد، رئیس سازمان فاوای شهرداری تهران با اشاره به اینکه 400 سرویس متنوع در شهرداری داریم چرا که شهرداری 22 منطقه، 120 ناحیه و 50 شرکت و سازمان وابسته دارد، گفت:زمانیکه این اتفاق پیش آمد حدود 300 نفر از کارکنان مربوطه شبانهروزی مستقر شدند تا اختلال کامل برطرف شود ولی حجم سرویسها از یک طرف و پیچیدگی حمله سایبری از طرف دیگر کمی سبب زمانبر شدن این قضیه شد.
او گفت: بر همین اساس ما همه خدمات را در ابتدای کار فریز و متوقف کردیم تا تست آلودگی انجام گیرد و مرحله به مرحله مطمئن شویم مشکلی نیست و نرمافزار و شبکه کاملا ایمن و پاک است همچنین همزمان حفاظت از دادههای مردم بسیار حائز اهمیت بود که مدنظر قرار گرفت.
محضرنیا خاطرنشان کرد: از آنجایی که تراکنشهای مالی زیادی روی سامانههای شهرداری انجام میشود همه چیز را دقیق رصد و تست کردیم تا حقی از شهروندان ضایع نشود که همه این قضایا سبب شد که اندکی کندی در بازگشت برخی از خدمات و برقراری آن داشته باشیم.