بازارسازی در عرصه هنر بسیار دشوار است
رئیس کارگروه فرهنگ و هنر فراکسیون کارآفرینی مجلس با تأکید بر اینکه رویدادهای حوزه مد و لباس باید جنبه کاربردی داشته باشند، گفت: هنرمندان ما باید بر ادبیات تجارت مسلط شوند چرا که بازارسازی در عرصه هنر کار بسیار دشواری است.
به گزارش هفتگرد، حسین رفیعیان رئیس کارگروه فرهنگ و هنر فراکسیون کارآفرینی مجلس درباره چالشهای حوزه فرهنگ و هنر در دوران پساکرونا و بررسی وضعیت آن در سبد خانوار و رسالت مجموعه «مهرسان» در بهبود راهبرد اقتصاد فرهنگ و هنر گفتوگو کرد.
رفیعیان با اشاره به فعالیت مستمر در حوزههایی همچون مد و لباس، هنرهای تجسمی، معماری و ورزش بیان کرد: شناسایی نخبگان فعال در این عرصهها و ایجاد بسترهای مناسب برای فعالیت آنها یکی از مهمترین رسالتهای ماست حالآنکه بسیاری از افراد با وجود دارا بودن استعدادهای درخور توجه اما به دلیل نداشتن حامیان مالی در راستای توسعه فعالیت خود و درآمدزایی از چرخه فرهنگ و هنر این کشور حذف میشوند.
او با اشاره به مسئولیت خود در فراکسیون کارآفرینی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دبیرخانههای متعددی را ملزم به بررسی مشکلات موجود در حوزه فرهنگ و هنر کردهایم حالآنکه حمایت از جامعه کارآفرینی را وظیفه خود دانسته و بر این باوریم که نهتنها باید در مسیر رشد فعالیت هنرمندان در داخل کشور گامهای جدی برداشته شود بلکه لازم است در شرایط کنونی حامی مادی و معنوی حضور نمایندگان هنر ایرانی در دیگر کشورها باشیم.
رئیس کارگروه کارآفرینی فرهنگ و هنر فراکسیون کارآفرینی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه رویدادهای حوزه مد و لباس باید جنبه کاربردی داشته باشند، اظهار داشت: هنرمندان ما باید بر ادبیات تجارت مسلط شوند چراکه بازار سازی در عرصه هنر کار بسیار دشواری است.
رفیعیان افزود: در سالهای اخیر جشنوارههای بسیاری در این زمینه برگزار شده که هرچند فرصتی برای گردهمآیی هنرمندان و فعالان حوزه مد و لباس را فراهم آورده اما جنبه کاربردی چندانی نداشته بر آنیم تا ضمن شناسایی نقاط ضعف این رویدادها و برنامهریزی در راستای کاربردی ساختن یک جشنواره، نخستین جشنواره مد و لباس مجموعه خود را در سال جاری و احتمالاً پس از جشنوارههای فجر برگزار کند.
او، سرمایهگذاری روی فعالیت نخبگان جامعه هنری و تقدیر مستمر از آنها را حائز اهمیت برشمرد و گفت: باید بپذیریم هرچند فرهنگ و هنر ایرانی قابلستایش است اما در زمینه اقتصاد هنر بهشدت ضعیف عمل کردهایم و در این راستا اگر بنا داریم فعالیت زیربنایی انجام دهیم باید در ابتدا به سراغ شناسنامهدار کردن آثار هنری بر اساس استانداردهای موجود رفته و در ادامه فضا و زمینه را برای کارآفرینی در این عرصه فراهم آوریم.
رئیس کارگروه کارآفرینی فرهنگ و هنر فراکسیون کارآفرینی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط کنونی، نظرات مشورتی متعددی را مرتبط با چالشهای حوزه فرهنگ و هنر بهویژه در شرایط موجود بهواسطه پیامدهای منفی شیوع بیماری کرونا به صحن علنی مجلس بردهایم و بنا داریم همچون گذشته و در قالب عقد قرارداد با وزارتخانهها، زمینه لازم برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری به این مجموعهها را با تکیهبر ظرفیتهای هنری موجود ایجاد کنیم.