آخرین اخبارتئاتر

نگاهی به پر فروش‌ترین نمایش‌های در حال اجرای تهران

در این مقاله قصد داریم سه مورد از پر مخاطب‌ترین نمایش‌های در حال اجرا در شهر تهران را به شما معرفی کنیم :

نمایش مَثلِث _ تئاتر هامون

این نمایش چندین بار در جشنواره‌های داخلی و خارجی شرکت کرده و علاوه بر کسب جوایز بسیار متعدد با استقبال گسترده مخاطبان همراه شده است. همچنین از بهمن ماه سال 1402 تا اسفند ماه همان سال در سالن قشقایی تئاتر شهر به روی صحنه رفته است . این نمایش در شهر کرمان نیز اجرای کوتاه اما پرمخاطبی داشته است . تئاتر هامون نیز از زمان افتتاح یعنی ۲۰ اردیبهشت تا ۰۳ آبان این نمایش را میزبانی خواهد کرد.

هر قلمرویی شاهی دارد و هر شاهی خائنی، «مَثلِث» داستان خیانت یک مرد وفادار به شاه و داستان خیانت یک شاه وفادار به مرد و داستان خیانت یک زن وفادار به مرد و شاه است. یک مثلث خائنانه که در دل یک پاساژ اتفاق می‌افتد و هیچکس پایان آن را نمیداند جز سه برادر سرنوشت و سه نویسنده اثر!

– برگزیده‌ی “بهترین اثر اقتباسی” از جشنواره پاپتلند قزاقستان
– برگزیده جوایز بهترین اثر
– بهترین عروسک گردانی
– بهترین کارگردانی
– کاندیدای جوایز؛ بهترین متن، بهترین موسیقی، بهترین صدا پیشگی
از نوزدهمین جشنواره بین‌المللی
– نمایش عروسکی تهران مبارک

نمایش سیمبلین | یک نمایش فنسی _ تالار حافظ

متن این نمایش بر اساس نمایشنامه «سیمبلین» نوشته‌ ویلیام شکسپیر و ترجمه علاءالدین پازارگادی توسط محمد زارعی نوشته شده است و با طراحی و کارگردانی مازیار سیدی برای اجرا آماده شده‌ است. این نمایشنامه، متنی کمتر خوانده شده‌ از ویلیام شکسپیر است که تا به حال در ایران روی صحنه نرفته است. این نمایش از 15 شهریور ماه بر روی صحنه رفته است و از پر مخاطب‌ترین نمایش سال گذشته بوده است. این نمایش تا 16 شهریور ماه بر روی صحنه تالار حافظ خواهد بود. در خلاصه در نمایش نوشته شده: به دستور کمیته‌ی مرکزی منطقه‌ی محصور (هتل فنس) قرار است یک نمایش از شکسپیر در جشن پایان سال توسط اقامت‌کنندگان برای متصدیان و فرماندهان اقامتگاه اجرا شود.

نمایش سیمبلین

نمایش سیئر _ پردیس تئاتر شهرزاد _ سالن شماره دو

این نمایش از 21 مرداد ماه بر روی صحنه رفته و توانسته مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند، همچنین توانسته در تمام مدت اجرا امتیاز بسیار بالایی را در سایت تیوال از مخاطبان خود دریافت کند. به همین جهت برای بار دوم تمدید شده و تا 17 مهر ماه بر روی صحنه خواهد بود.

در نمایش سیئر قدرت بینایی و البته درک از افراد گرفته شده و آنها از دیگر حس های خود استفاده می‌کنند. آنها ناتوان در درک محیطی هستند که می‌خواهند به آنجا برسند و همچنین بلاتکلیف بین ماندن یا رفتن از محل زندگی خود. تازه واردی که به جامعه کوران اضافه میشود می‌تواند همانند نوری راه را به افراد نشان دهد اما طمع قدرت این اجازه را به او نمی‌دهد.

در نمایش سیئر قدرت بینایی و البته درک از افراد گرفته شده و آنها از دیگر حس های خود استفاده می‌کنند. آنها ناتوان در درک محیطی هستند که میخواهند به آنجا برسند و همچنین بلاتکلیف بین ماندن یا رفتن از محل زندگی خود. تازه واردی که به جامعه کوران اضافه میشود میتواند همانند نوری راه را به افراد نشان دهد اما طمع قدرت این اجازه را به او نمی‌دهد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا