آخرین اخبارفناوری اطلاعات

خطر گران شدن اینترنت

رئیس سابق سازمان فناوری اطلاعات درباره خطر گران شدن اینترنت برای کشور می‌گوید.

به گزارش پایگاه خبری هفت‌گرد به نقل از همشهری، رئیس سابق سازمان فناوری اطلاعات درباره خطر گران شدن اینترنت برای کشور می‌گوید: یک استاندارد جهانی وجود دارد که مجموع هزینه‌های ارتباطی یک خانوار نباید بالاتر از 2درصد هزینه‌های یک خانوار باشد وگرنه اقتصاد دیجیتال رشد پیدا نمی‌کند.

امیر ناظمی گفت: اگر هزینه اینترنت برای خانواده‌ها زیادتر شود از سبد خانوار حذف می‌شود و خانواده‌ها وارد این دنیای دیجیتال نمی‌شوند. این به‌معنای آن است که بعد از مدتی با یک جامعه‌ای روبه‌رو می‌شدیم که دچار شکاف دیجیتال شده است. یعنی افراد برخوردار رشد پیدا می‌کنند و افراد کم‌برخوردار از این رشد محروم هستند. از سوی دیگر خدمات‌دهنده‌های اینترنت می‌گویند به‌خاطر افزایش هزینه‌ها افزایش پیدا نکردن تعرفه‌ها به‌معنای عدم‌توسعه شبکه خواهد بود.
آرش کریم‌بیگی، مدیرعامل شاتل موبایل نیز می‌گوید: حداقل 7سال است که تعرفه تلفن همراه در حوزه دیتا تغییر نکرده، حدود 6سال است که در حوزه ویس تغییری نداشتیم و حدود 18سال است که قیمت پیامک افزایش پیدا نکرده است. عدم‌افزایش قیمت باعث می‌شود که سرمایه‌گذاری اپراتور برای توسعه به‌شدت کاهش یابد یا حتی متوقف شود که اکنون این اتفاق رخ داده است.

همچنین اپراتور ناچار می‌شود که از هزینه‌های نگهداری شبکه کم کند که روی کیفیت سرویس اثر می‌گذارد. باید توجه کرد وقتی توسعه کاهش یابد، با افزایش مشترکان و افزایش مصرف، کیفیت کاهش می‌یابد. این در حالی است که طی این سال‌ها، همه‌‌چیز از شیر تا قیمت پراید افزایش داشته است. تنها خدمتی که طی این سال‌ها در ایران تغییری نکرده، تعرفه خدمات ارتباطی (پیامک، دیتا و ویس) است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا