آخرین اخبارسلامت

احتمال همه‌گیری وبا در ایران

وبا یک بیماری اسهالی حاد عفونی و به‌شدت مسری است که شایع‌ترین راه انتقال آن، آشامیدن آب یا خوردن مواد غذایی آلوده به باکتری «ویبریوکلرا» است.

به گزارش هفت‌گرد، سرپرست اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت هشدار داده بود: «در بعضی از کشورهای هم‌مرز با ایران، وبا هنوز به‌صورت همه‌گیر وجود دارد. در پاکستان همه‌گیری وبا وجود دارد و احتمال گسترش آن هست؛ همچنین در برخی از کشورهای غربی ایران همه‌گیری این بیماری به طور غیررسمی گزارش شده است. بنابراین، با توجه به شرایط موجود، احتمال شیوع وبا در ایران دور از انتظار نیست.»

، مریم مسعودی‌فر گفت: «برخی از مسافران بازگشته از عراق علایم بالینی وبا را پیدا کرده‌اند و تا به این لحظه از بین موارد مشکوک پنج نفر مبتلای قطعی به بیماری وبا شناسایی شده‌اند.»

او با اشاره به اینکه در برخی از کشورهای هم‌جوار، آمار ابتلا به بیماری وبا افزایش یافته است، افزود: «افرادی که قصد سفر به مناطق آلوده به بیماری را دارند، باید مراقب سلامتی خود باشند و بهداشت فردی، شامل شستن دست با آب و صابون، مصرف آب آشامیدنی سالم، و خوردن میوه و سبزی پس از ضدعفونی را رعایت کنند.»

مسعودی‌فر روز دوم تیر نیز گفته بود که «در استان‌های مرزی موارد مشکوک وبا» گزارش شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا