آخرین اخبارفناوری اطلاعات

فرهنگ زیست‌بوم فناوری و نوآوری در حال توسعه و ترویج است

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با بیان این‌که فرهنگ زیست‌بوم فناوری و نوآوری با رشد نمایانی در حال توسعه و ترویج است، قانون جهش تولید دانش‌بنیان را فرصتی مناسب برای هموار شدن مسیر حرکت فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری دانست.

به گزارش هفت‌گرد، سورنا ستاری در بازدید از دستاوردهای دانش‌بنیان و خلاق ایران‌ساخت در حوزه‌های حمل و نقل هوشمند، دارو و درمان، صنایع خلاق، فناوری پلیمر و هوشمندسازی با بیان این‌که فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان و خلاق با رشدی نمایان در حال توسعه است، اظهار کرد: خوشبختانه جامعه به‌ویژه در عرصه پژوهش و دانشگاهی، با فرهنگ و جایگاه زیست‌بوم فناوری و نوآوری آشنا شده که این امر به توسعه محصولات ایران‌ساخت دانش‌بنیان و خلاق منجر شده است.

ستاری با اشاره به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از توسعه زیست‌بوم شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، گفت: تلاش می‌کنیم تا بستری برای خلق ارزش افزوده از ایده‌ها و ظرفیت‌های نوآورانه ایجاد شود. ماحصل این رویکرد را می‌توان در رشد و رونق شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاقی مشاهده کرد که محصولات و خدمات خود را با ایجاد شغل و ارزش افزوده در خور توجه به بازارهای بین‌المللی رسانده‌اند.

رییس بنیاد ملی نخبگان، قانون جهش تولید دانش‌بنیان را فرصتی مناسب برای هموار شدن مسیر حرکت فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری دانست و تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های لازم برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تحولی ساختاری در اقتصاد کشور فراهم شده است؛ اما لازم است تا همه بخش‌ها همدل و همراه با یکدیگر، زمینه را برای نقش‌آفرینی بخش خصوصی در اقتصاد دانش‌بنیان و خلاق فراهم کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا