آخرین اخبارجشنواره بین‌المللی فجرسینما

خبرهایی از بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر

یک هفته تا شروع چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر باقی مانده ولی هنوز اطلاعاتی رسمی و دقیقی درباره بخش بین‌الملل این رویداد و حتی فیلم‌های آن منتشر نشده است.

به گزارش هفت‌گرد، جشنواره بین‌المللی فیلم فجر هفته آینده شروع خواهد شد ولی تاکنون فقط فیلم‌های بخش سودای سیمرغ و نگاه نو معرفی شده‌اند و خبری از آثار بین‌الملل و نیز جزئیات بازار فیلم جشنواره نیست.

بخش بین‌الملل که با مدیریت رائد فریده‌زاده برپا خواهد شد، طبق آنچه در فراخوان آمده قرار است در دو بخش رقابتی سینمای سعادت و جلوه‌گاه شرق (مسابقه سینمای کشورهای آسیایی – اسلامی) و بخش غیررقابتی جام جهان‌نما (جشنواره جشنواره‌ها) برگزار شود. سال گذشته فیلم‌های بخش بین‌الملل همزمان با اولین روز جشنواره معرفی شدند و محل نمایش آن‌ها در کنار بازار جشنواره، جدا از بخش ملی در مرکز همایش‌های برج میلاد برپا شد.

خزاعی: مهمانان بازار جشنواره فجر احتیاج به معرفی ندارند

در جشنواره فجر سال ۱۴۰۱، بازار جشنواره روز ۱۸ بهمن و چهار روز پیش از اختتامیه به طور رسمی افتتاح شد در حالی که هیچ خبری از اسامی داورها و مهمانان خارجی نبود. پیگیری‌ها برای جزئیات بخش بین‌الملل جشنواره امسال نیز حاکی از این است که این بخش در نیمه دوم جشنواره برپا می‌شود و فعلا برنامه‌ریزی‌ها بر استقرار آن در همراه با بخش ملی در مرکز همایش‌های برج میلاد همانند سال‌های دورتر است. گویا قرار است فیلم‌های بخش بین‌الملل که شامل آثار ایرانی و خارجی می‌شود، در سالن‌های جنبی و طبقات پایینی مرکز همایش‌ها نمایش داده شوند. البته طبق اطلاعات کسب شده ایسنا، بیشتر فیلم‌های این بخش در حال حاضر انتخاب شده‌اند و کارهای آماده‌سازی هم در حال انجام است.

همچنین گفته می‌شود افرادی ذی‌صلاح از کشورهای دیگر در این دوره از جشنواره شرکت می‌کنند.

پیش‌تر گمانه‌زنی می‌شد که در جشنواره فیلم فجر امسال مهمان‌هایی از کشورهای حوزه دریای خزر به ایران سفر کنند تا هماهنگی‌های لازم برای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم خزر به عنوان طرح مشترک ایران و روسیه انجام شود چرا که تلاش براین بوده تا مقدمات برای برپایی جشنواره در مهرماه سال ۱۴۰۳ تدارک دیده شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا