امضای تفاهمنامه میان وزارت میراثفرهنگی و شورای فرهنگ عمومی
تفاهمنامه همکاری میان وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی و شورای فرهنگ عمومی برای توسعه بازارپردازی فرهنگی روز سهشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ در مجموعه فرهنگی و هنری برج آزادی امضا شد.
به گزارش هفتگرد از اداره کل روابطعمومی و اطلاعرسانی، این تفاهمنامه بین سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی و حسن میثمی، مدیرکل روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در رویداد «همآورد بازارپردازی تهران» امضا شد.
بهجز وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، ۱۰ دستگاه دولتی و خصوصی دیگر نیز در این رویداد حضور داشتند.
بر اساس این تفاهمنامه، تولید و بازارپردازی محصولات فرهنگی و محتوایی با موضوع معرفی میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با استفاده از ظرفیتهای فیمابین تسهیل میشود.
سازمان صداوسیما، وزارت آموزشوپرورش، بنیاد ملی بازیهای رایانهای، بنیاد رودکی، خبرگزاری مهر، انتشارات سروش، انتشارات سوره مهر، موسسه تبیان و صندوق سرمایهگذاری سپهر از جمله نهادهای شرکتکننده در رویداد «همآورد بازارپردازی تهران» بودند.
بازارپردازی فرهنگی یا Cultural Merchandising به معنای استفاده از جذابیتهای یک شخصیت انیمیشنی یا واقعی یا یک مفهوم فرهنگی یا یک قصه در ارائه خدمات مختلف است.