آخرین اخبارسلامت

قرص‌های ویتامین؛ مکمل‌های ضروری یا هدر دادن پول؟

به گفته محققان بهتر است به‌جای استفاده از مکمل‌ها، سبک غذایی مدیترانه‌ای و رژیم «دش» را بیازمایید.

به گزارش هفت‌گرد، کارگروه «خدمات پیشگیرانه ایالات متحده» با انتشار دستورالعمل‌های به‌روز ‌شده‌ای، اعلام کرد که مکمل‌های ویتامین، مواد معدنی، و مولتی‌ویتامین به احتمال زیاد نقش محافظتی در برابر سرطان، بیماری قلبی، یا عقب انداختن احتمال مرگ ندارند.

این کارگروه، واحد مستقلی است که وزارت بهداشت ایالات متحده آن‌را تاسیس کرده است و بررسی‌های خود را بر پایه شواهد انجام می‌دهد.

از سال ۲۰۱۴، این کارگروه ۸۴ مطالعه در مورد آزمایش ویتامین‌ها روی حدود ۷۰۰ هزار نفر انجام داده است که ۵۲ مطالعه، در این زمینه جدید محسوب می‌شوند. با این‌حال، نتیجه مطالعات جدید نیز مشابه همان نتیجه سال ۲۰۱۴ باقی ماند؛ یعنی اگر فرد بالغ سالم و غیربارداری باشید، شواهد کافی مبنی بر طولانی‌تر شدن عمر طبیعی بر اثر مصرف ویتامین‌های E، ویتامین D، کلسیم، ویتامین A، بتاکاروتن، ویتامین B3 یا B6 و نیز ویتامین C وجود ندارد.

با این‌حال، اعلام شد شواهد کافی برای توصیه به استفاده از مکمل‌های بتاکاروتن برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی – عروقی یا سرطان ریه وجود دارد. مکمل‌های بتاکاروتن در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شوند.

این کارگروه تاکید کرد که مردم نباید خودسرانه ویتامین E مصرف کنند، زیرا احتمالا هیچ سودی در کاهش مرگ و میر، ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی، یا سرطان ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا