آخرین اخبارشهری

اعتراض عملی به اختلالات گسترده در اینترنت

به کارزار عملی اعتراض به اختلالات گسترده اینترنت بپیوندیم.

ملت عزیز ایران

همانگونه که مستحضرید استفاده از اینترنت به‌عنوان حق همه‌ ما به یک رنج عظیم تبدیل شده است که حاصل بی‌فکری کسانی است که خود را صاحب اختیار ما مردم می‌دانند در حالی‌که وظیفه‌ اصلی آنها ایجاد رفاه و آسایش و بهبود شرایط زندگی مردم است، از این‌رو برای پیگیری حق خود نیاز به جمع آوری مستنداتی داریم که نشان از بی‌کیفیتی سرویس اینترنت و اختلالات عمده در ارتباطات، مخصوصا با سرویس‌های خارجی دارد چرا که بی‌لیاقتی مدیران به حدی است که در پاسخ به اعتراض مردم به اپلیکیشن‌های تست سرعت استناد می‌کنند و یا اختلال را به یک سرویس دهنده اینترنت محدود می‌کنند.

برای نشان دادن عمق مشکل که فراتر از سرویس‌دهندگان اینترنت است و محدودیت‌هایی که به‌طور کلی در حال اعمال می‌باشد باید به‌طور مداوم اختلالات را در سامانه ۱۹۵ ثبت کنیم و اسناد آن‌را با هشتگ #گزارش_اختلال به اشتراک بگذاریم تا با نشان دادن سطح این اختلالات و حمایت عموم جامعه بتوانیم صدای اعتراض خود را به مسئولین برسانیم.

امیدواریم که مسئولین با شنیدن صدای اعتراض مردم از فیلترینگ گسترده دست بکشند و شرایط را برای بهبود ارتباط و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جهانی فراهم کنند چرا که فیلترینگ با هیچ بهانه‌ای قابل توجیه نیست، نه حمایت از تولید داخل و نه کنترل آسیب‌های اجتماعی!

نکته: اپلیکیشن‌های سنجش سرعت اینترنت به این دلیل که پروتکل‌های مورد استفاده در آن توسط فیلترینگ محدود نشده است یا سرورهای سنجش سرعت در همان سرویس‌دهنده ایتنرنت نصب شده و اکثر مردم سرورهای پیش فرض که نزدیک‌ترین است را انتخاب می‌کنند، گزینه‌ خوبی برای بررسی شرایط فعلی نیستند، شاید در کشوری آزادتر و شبکه‌ای غیر انحصاری بتوان از این ابزارها سود برد.

سکوت نمی‌کنیم و در برابر اختلال گسترده که آرامش و رفاه نصفه نیمه‌ زندگی ما را نشانه گرفته است اقدام می‌کنیم.

آموزش ثبت شکایت:

۱- در سامانه ۱۹۵ به آدرس 195.cra.ir وارد شده و قسمت شکایت را انتخاب می‌کنیم.

۲- با وارد کردن شماره موبایل، کد ملی و کد کپچا (کد امنیتی چند رقمی)، درخواست کد تأیید می‌کنیم.

۳- کد تأیید را در قسمت ثبت کد تأیید وارد می‌کنیم و مرحله بعد را می زنیم. (کد تأیید ممکن است به قسمت اسپم پیامک‌های شما ارسال شود).

۴- موقعیت مکانی خود را وارد کنید و  روی گزینه انتخاب محل شکایت کلیک کنید.

۵- از منوی بالا اینترنت را انتخاب کنید و به ترتیب:

نوع سرویس مثلاً اینترنت همراه را انتخاب کنید،

نام اپراتور مثلاً مخابرات ایران (سرویس دهنده‌ی اینترنت خود را انتخاب کنید)،

نوع شکایت را کیفیت سرویس انتخاب کنید،

نوع شکایت را عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده را انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید.

۶- نام و نام خانوادگی، آدرس و توضیح شکایت را وارد کنید (کیفیت پایین اینترنت، باز نشدن سایت‌ها، کیفیت پایین تماس تصویری و…)، کد کپچا را وارد کنید و ثبت شکایت را بزنید.

۷- کد شکایت برای شما پیامک خواهد شد و در سامانه نیز در دسترس شماست، از کد پیگیری اسکرین‌شات تهیه کنید و بخشی از آن‌را مخدوش کنید، عکس را با هشتگ #گزارش_اختلال در شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

۸- کارزار را امضا کنید و به دیگران پیشنهاد بدهید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا