جشن طرفداران «هری پاتر» در سکوی ¾۹
ایستگاه راهآهن «کینگز کراس لندن» محل برگزاری جشن طرفداران دو آتیشه مجموعه رمانهای تخیلی «هریپاتر» شد.
به گزارش هفتگرد و به نقل از نشنال، علاقهمندان به مجموعه داستانهای «هری پاتر» و دنیای جادویی حیرتانگیز آن، بیست و پنجمین سالگرد انتشار «هری پاتر و سنگ جادو»، نخستین جلد از این مجموعه داستانها را در ایستگاه راهآهن «ایستگاه راهآهن کینگز کراس لندن» جشن گرفتند.
در کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» متوجه میشویم که دانشآموزان مدرسه «هاگوارتز» برای رسیدن به این مدرسه باید از سکوی نه و سه چهارم در ایستگاه راهآهن «کینگز کراس» استفاده کنند. البته دانشآموزان باید با عبور از وسط یک دیوار مشخص در ایستگاه راهآهن «کینگز کراس» میتوانند وارد سکوی نه و سه چهارم شوند و این کار برای افراد عادی امکانپذیر نیست.
به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد انتشار نخستین جلد این مجموعه رمانها، صدها نفر از طرفداران «هری پاتر» در این ایستگاه حاضر شدند تا از سکوی خیالی نه و سه چهارم بازدید کنند.
شماری از هواداران حتی در لباس شخصیتهای مشهور این داستان ظاهر شدند و از صحنههای بازسازی شده و مجموعه فیلمها و رمانهای «هریپاتر» بازدید کردند.
ایستگاه راهآهن «کینگز کراس» پیش از این هم یک مقصد گردشگری محبوب برای طرفداران «هری پاتر» محسوب میشد.
از زمانی که کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» در بیست و ششم جولای سال ۱۹۹۷ برای نخستینبار روانه باز شد، تاکنون ۱۲۰ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. این درحالی است تعداد نسخههای به فروش رسیده تمام مجموعه کتابهای «هری پاتر» به بیش از ۵۰۰ میلیون میرسد.
«رولینگ» بارها از سوی انتشاراتهای مختلف برای چاپ کتابش رد شد، تا اینکه انتشارات «بلومزبری» اثر او را پذیرفت. داستانی که «رولینگ» روایت کرد در سراسر جهان با استقبال گستردهای مواجه شد و به دنبال آن با اقتباس از مجموعه داستانهای «هری پاتر»، مجموعه فیلمهای سینمایی نیز ساخته شد.
با انتشار این مجموعه رمانها، کودکان در نقاط مختلف جهان برای خرید جدیدترین جلد از مجموعه رمانهای «هری پاتر» ساعتها در مقابل کتابفروشیها صف میایستادند.
برای برخی از کودکان داستان «هری پاتر» حتی کمک کرد تا بتوانند از مطالعه کردن لذت ببرند.
تصویر «هری پاتر» در مقابل قطار سریعالسیر «هاگوارتز»، قطاری که او را به مدرسه جادو منتقل میکرد، یکی از مشهورترین جلدهای کتاب در ادبیات کودک محسوب میشود. تصویرگری جلد این کتاب را «توماس تیلور» را انجام داده است؛ البته این کتاب، نخستین تجربه «تیلور» بود.