آخرین اخباراجتماعیمیراث فرهنگی و گردشگری

حضور 42 کشور بیان روشنی بر توانایی های صنعت گردشگری ایران

حضور 42 کشور در شرایطی که تحریم و محدودیت های سیاسی را ایجاد می کنند بیان روشنی بر توانایی های صنعت گردشگری ایران است.

علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه جشنواره بین المللی گردشگری و صنایع دستی در گفت و گوی اختصاصی با هفت گرد از توانمندی های صنعت گردشگری ایران سخن گفت.

آقای دکتر دارابی نمایشگاه امسال را با وجود بازدیدی که دیروز در کنار وزیر محترم میراث فرهنگی و گردشگری از شانزدهمین نمایشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی داشتیم؛ به نظر می رسه با وجود مشارکت خوب استان ها یک پراکندگی در چیدمان غرفه ها دیده می شود، آیا برنامه ریزی و هدف خاصی در این چیدمان مد نظر بود؟

قبلا بنا بود که نمایشگاه صنایع دستی در یک مکان دیگری برگزار شود و نمایگاه گردشگری در همین محل و زمان بندی آنها نیز متفاوت بود. پیشنهاد این بود که نمایشگاه صنایع دستی در اسفند ماه برگزار شود؛ اما بخش گردشگری همین زمان کنونی را قطعی کرده بود، لذا ما برای اینکه بتوانیم هر دو نمایشگاه را در کنار هم داشته باشیم و صرفه جویی در منابع و بودجه داشته باشیم و هم صرفه جویی در وقت – چرا که استانداران برای بازدید تشریف می آورند- لذا تصمیم بر این شد که هر دو نمایشگاه را در یک زمان برگزار کنیم. با توجه به این وضعیتی که پیش آمد و نمایشگاه های دیگر یک سری سالن ها را گرفته بودند کمی بین سالن های گردشگری و صنایع دستی فاصله افتاد. بنا براین بود که ما این را با استفاده از کریدورهایی که برای ارایه نوع غذاهای استان ها است پر کنیم که بعد آن هم به دلایل مختلفی که بنا بود در نمایشگاه رعایت شود، منتفی شد.

الان مشکل خاصی وجود ندارد و تمام غرفه ها بازدید دارند و در 15 سالن، بیش از 1000 غرفه از 42 کشور آمده اند و بیش از 200 فعال در حوزه گردشگری حضور فعال دارند.

در دنیا 400 رشته صنایع دستی ثبت شده است و ما 299 مورد آن را در ایران داریم و این توامندی ها و ظرفیت های خوبی است که در ایران وجود دارد. در این دوره استقبال خوبی از نمایشگاه شده است و قراردادهای خوبی هم منعقد شده است و امیدواریم این دو روز باقی مانده هم به خوبی برگزار شود و مورد استقبال مردم خوبمان باشد.

فرمودین که 42 کشور در این نمایشگاه حضور دارند، آیا بهتر نبود که کشورهای خارجی در کنار استان های ایران باشند تا به نوعی شاهد معرفی هرچه بیشتر صنایع دستی و ظرفیت های گردشگری ایران به دنیا باشیم؟

این جانمایی هایی بود که دوستان انجام دادند و هر مدلی را برای کار انتخاب کنید تعریف خاص خودش را دارد.

ایران هراسی موضوعی است که این روزها صنعت گردشگری ایران را هدف قرار داده است، شما در وزارت میراث فرهنگی چه برنامه ای را برای این موضوع تدارک دیده اید؟

این نمایشگاه خود پاسخ قرص و محکمی است. برگزاری نمایشگاهی با این ابعاد و سطح کیفی توانمندی ایران را در این زمینه نشان می دهد و حضور 42 کشور در شرایطی که تحریم و محدودیت های سیاسی را ایجاد می کنند بیان روشنی بر این موضوع است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا