آخرین اخبارمیراث فرهنگی و گردشگری

برگزاری فستیوال مونسون ۲۰۲۴ چابهار

تجربه ای شگفت انگیز در چابهار /
برگزاری فستیوال مونسون ۲۰۲۴ چابهار

برگزاری فستیوال تابستانی مونسون چابهار، علاوه بر ایجاد بهترین شرایط به‌ منظور گذران ساعاتی خوش و به‌ یادماندنی و تجربه ای شگفت انگیز از طبیعت بکر و سواحل زیبا، فرصت آشنایی با فرهنگ و آداب ‌و رسوم مردم خونگرم و مهمان نواز استان سیستان و بلوچستان را در اختیارتان قرار می‌دهد.

به گزارش هفت‌گرد ؛ عطاء اله کدخدایی، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار با اعلام برگزاری فستیوال مونسون ۲۰۲۴ در منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: شهر چابهار به داشتن آب‌وهوای خوش، طبیعت سرسبز و موقعیت جغرافیایی عالی در تابستان شناخته می‌شود و به همین خاطر لقب چهار بهار ایران را به خود اختصاص داده است. دریا، سواحل بکر، طبیعت همیشه سبز، آثار باستانی و آب‌وهوای معتدل، چابهار را به بهترین منطقه برای سفر تابستانه تبدیل کرده است. تمام این ویژگی‌ها در برگزاری جذاب‌ترین فستیوال تابستانی به‌نام جشنواره مونسون را برای گردشگران و مسافران به این سرزمین زیبا هموار کرده است.برپایی جشنواره گردشگری مونسون در منطقه آزاد چابهار | اقتصاد24

مدیر میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه این جشنواره با رویکردی متفاوت و با هدف حمایت از جامعه محلی استان سیستان و بلوچستان و معرفی توانمندی های گردشگری روستاییان، عشایر و اقوام استان با مشارکت اداره کل روستایی و عشایر استان برگزار می گردد، افزود: مونسون امسال، با برپایی نمایشگاه توانمندی های گردشگری روستاییان و عشایر، برگزاری شب‌های فرهنگی همراه با اجرای انواع موسیقی و سازهای سنتی و اقوام، اجرای کارناوال‌های شادی موسیقی اقوام کشور در سطح منطقه و اماکن تفریحی – تجاری، اجرای برنامه‌های شاد و مفرح برای کودکان، دعوت از هنرمندان مطرح کشور، طبخ غذاهای سنتی و بومی استان از گردشگران میزبانی می‌کند.
کدخدایی توضیح داد: در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ غرفه برپا می‌شود که در آن‌ها دست آفرینه‌های روستاییان و عشایر عرضه خواهد شد. احداث خانه‌های نمادین وحدت سیستانی و بلوچستانی، برپایی سیاه چادر، تجلیل از مفاخر ادبی و هنری بیانگر تنوع برنامه‌های پیش بینی شده می‌باشد.

وی در ادامه بیان کرد: فستیوال‌ مونسون امسال علاوه بر همزمانی در ماه ربیع الاول که بهار ماه‌ها نامیده می شود در آستانه شروع هفته مبارک وحدت برگزار می‌گردد که حال‌و‌هوای خاص و منحصر به ‌فردی دارد، برپایی جشن‌های جمعی، شاد و مفرح با جنب‌وجوش و هیجان زیادی همراه خواهد بود.

مدیر میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری همچنین از برگزاری برنامه‌های ورزشی و هیجان انگیز مسابقات رالی اتومبیلرانی و تفریحات آبی و ساحلی، موج سواری، شترسواری و مسابقات بومی و محلی خبر داد و اضافه کرد: برگزاری فستیوال غذاهای بومی و محلی از جمله بخش‌های مهم این جشنواره تابستانی است.

قابل ذکر است این رویداد در محل دائمی سالن همایش و نمایشگاه‌های بین المللی سازمان به مدت ۶ روز از تاریخ ۲۴ الی ۲۹ شهریور ماه از ساعت ۱۶ لغایت ۲۳ برگزار می گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا