آخرین اخبارکتاب

Bookshop با عرضه کتاب الکترونیک، رقیب تازه آمازون در بازار دیجیتال

 به گزارش هفت گرد به نقل از گاردین فروشگاه آنلاین Bookshop با راه‌اندازی این سرویس جدید، ابزاری تازه در اختیار کتابفروشی‌های مستقل قرار داده تا در رقابت با انحصار «کیندل» آمازون، سهم خود را از بازار کتاب دیجیتال به دست آورند. نیکول وندربیلت، مدیرعامل این مجموعه، می‌گوید: «خوانندگان دیجیتال دیگر به انحصار آمازون وابسته نیستند و می‌توانند کتاب‌های الکترونیک را با همان قیمت از کتابفروشی‌های محبوبشان حمایت کنند.»

پلتفرم Bookshop.org که از سال ۲۰۲۰ فعالیت خود را برای فروش کتاب‌های چاپی آغاز کرده بود، تاکنون توانسته است بیش از ۴.۵ میلیون پوند درآمد برای کتابفروشی‌های مستقل ایجاد کند. در مدل جدید فروش کتاب الکترونیک، مشتریان می‌توانند مستقیماً از ویترین کتابفروشی مورد نظر خود خرید کنند. سود حاصل از خریدهایی که بدون انتخاب کتابفروشی خاصی انجام شود نیز در یک صندوق مشترک جمع‌آوری و میان تمام اعضا توزیع می‌گردد.

ارین کلی، یکی از نویسندگان بریتانیایی، ضمن استقبال از این طرح، آن را گامی مهم برای «فراگیرترین قالب کتاب‌خوانی» توصیف کرد و افزود این حرکت به خوانندگانی که به کتاب‌های سنتی دسترسی ندارند، کمک شایانی می‌کند.

گفتنی است طبق نظرسنجی‌ها، حدود یک‌چهارم بریتانیایی‌ها کتاب الکترونیک را به سایر قالب‌ها ترجیح می‌دهند. این پلتفرم در آغاز کار، با بیش از یک میلیون عنوان کتاب از ناشران بزرگ فعالیت خواهد کرد و قصد دارد در سال ۲۰۲۶ فروش کتاب صوتی را نیز به خدمات خود اضافه کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا