جریمه 150میلیون دلاری برای توییتر به اتهام فروش اطلاعات کاربران
شرکت توییتر ازسوی تجارت فدرال (FTC) امریکا و براساس حکم دادگستری به فروش اطلاعات کاربران و برای تبلیغات هدفمند متهم شد. این اتهام جریمه 150 میلیونی برای آن در برداشت.
به گزارش هفتگرد براساس اطلاعاتی که بدست کمیسیون تجارت فدرال (FTC) و وزارت دادگستری رسیده است توییتر به افشای اطلاعات کاربران متهم شده است و براین اساس باید ۱۵۰ میلیون دلار معادل ۱۱۹ میلیون پوند جریمه پرداخت کند.
در بررسیهای کمیسیون تجارت فدرال (FTC) و وزارت دادگستری توییتر توافق با قانونگذاران را نقض کرده است. توییتر متعهد شده بود که اطلاعات شخصی مانند شماره تلفن و آدرس ایمیل را در اختیار تبلیغکنندگان قرار ندهد. اما بازرسان فدرال میگویند این شرکت رسانه اجتماعی قوانین را زیر پا گذاشته است.
توییتر در دسامبر 2020 به دلیل نقض قوانین حفظ حریم خصوصی دادههای « GDPR» اروپا 400 هزار پوند جریمه شد. «FTC» یک آژانس مستقل از دولت ایالات متحده است که ماموریت آن اجرای قانون و ارتقای حمایت از مصرف کننده است. این شرکت توییتر را به نقض دستور « FTC» در سال 2011 متهم کرد و با صراحت این شرکت را از ارائه نادرست حریم خصوصی و اقدامات امنیتی خود منع کرد.
توییتر بیشتر درآمد خود را از تبلیغات در پلتفرم خود به دست میآورد، که به کاربران مختلف از مصرفکنندگان گرفته تا افراد مشهور و شرکتها اجازه میدهد پیامهای 280 کاراکتری یا توییت ارسال کنند.
بر اساس شکایتی که ازسوی وزارت دادگستری از طرف «FTC» ارائه شده، توییتر در سال 2013 از کاربران درخواست کرده شماره تلفن یا آدرس ایمیل را برای بهبود امنیت حساب ارائه دهند.
لینا خان، رئیس «FTC» گفته همانطور که در شکایت ذکر شده است، توییتر دادههایی را از کاربران به بهانه استفاده از آن برای اهداف امنیتی دریافت میکند، اما در نهایت از این دادهها برای هدف قرار دادن کاربران با تبلیغات استفاده میکند. این رویه بیش از 140 میلیون کاربر توییتر را تحت تأثیر قرار داد و در عین حال منبع اصلی درآمد توییتر را افزایش داد.
نقض احراز هویت
ایان رینولدز، مدیر عامل شرکت امنیت رایانه ای «Secure Team» گفته یک بار دیگر، توییتر با استفاده از اطلاعات خصوصی به نفع خود و افزایش درآمد خود، اعتماد کاربران خود به پلتفرم خود را نقض میکند.
به گفته او، توییتر با به دست آوردن اطلاعات آنها با ادعای اینکه برای اهداف امنیتی و محافظت از حساب آنها است، مشتریان خود را به یک احساس امنیت کاذب سوق داد، اما در نهایت از دادهها برای هدف قرار دادن کاربران خود با تبلیغات استفاده کرد.
این واقعیت نشان میدهد شرکتها هنوز روی دادههای شما قدرت دارند و راه درازی در پیش است تا کاربران به راحتی متوجه شوند که کنترل کاملی بر روی ردپای دیجیتالی خود دارند. برای احراز هویت یک حساب کاربری، توییتر از افراد میخواهد که شماره تلفن و آدرس ایمیل را ارائه دهند.
این اطلاعات همچنین به افراد کمک میکند تا رمزهای عبور خود را بازنشانی کنند و در صورت نیاز قفل حساب خود را باز کنند و همچنین امکان احراز هویت دو مرحلهای را نیز فعال کنند.
احراز هویت دو مرحلهای با ارسال یک کد به شماره تلفن یا آدرس ایمیل برای کمک به کاربران برای ورود به توییتر همراه با نام کاربری و رمز عبور، یک لایه امنیتی اضافی ایجاد میکند.
اما، طبق گفته FTC، حداقل تا سپتامبر 2019، توییتر از این اطلاعات برای تقویت تجارت تبلیغاتی خود استفاده کرده و متهم است که به تبلیغ کنندگان اجازه دسترسی به اطلاعات امنیتی کاربران را میدهد.
اما توییترعلاوه بر پرداخت جریمه باید در راستای حفظ امنیت اطلاعات کاربران اقداماتی را انجام دهد:
- استفاده از شماره تلفنها و آدرسهای ایمیلی که به طورغیرقانونی جمعآوری کرده است را متوقف کنید.
- کاربران را در مورد استفاده نادرست خود از اطلاعات امنیتی مطلع میکند.
- به کاربران در مورد اقدام اجرای قانون FTC بگویید.
- نحوه خاموش کردن تبلیغات شخصیشده و بررسی تنظیمات احراز هویت چندعاملی را توضیح دهید.
- گزینههای احراز هویت چندعاملی را که نیازی به شماره تلفن ندارند، ارائه دهید.
اجرای یک برنامه حفظ حریم خصوصی و امنیت افزایش یافته که شامل گزارش حوادث به FTC در ظرف 30 روز است.
وانیتا گوپتا، دستیار دادستان کل ایالات متحده میگوید: «وزارت دادگستری متعهد به حفاظت از حریم خصوصی دادههای حساس مصرف کنندگان است.»
جریمه 150 میلیون دلاری منعکسکننده جدیت اتهامات علیه توییتر است و اقدامات جدید و قابل توجهی که در نتیجه توافق پیشنهادی اعمال میشود، به جلوگیری از تاکتیکهای گمراه کننده بیشتر که حریم خصوصی کاربران را تهدید میکند، کمک خواهد کرد.