آخرین اخباراجتماعیفناوری اطلاعاتمحیط زیست

تصفیه و ضدعفونی کننده هوا با فناوری پلاسما

محققان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده هوا با استفاده از فناوری پلاسمای غیر حرارتی شدند.

به گزارش هفت‌گرد، محققان در ساخت این دستگاه از فناوری پلاسمای سرد اتمسفری استفاده کرده‌‎اند.

این دستگاه در تمام محیط‎‌های مسقف (خانگی، اداری و بیمارستانی) بدون محدودیت حضور افراد قابل استفاده است و تاکنون در منازل، ادارات و مراکز درمانی به‎‌کار گرفته شده است. این سیستم‎‌ها با استفاده از فناوری نوین پلاسما اکتیو، در کنار ماژول‎‌های فیلتراسیون (هپا، کربن، G۴، Metal pre-filter)، فرآیند تصفیه و پاکسازی هوا و سطوح را با راندمان بالا انجام می‎‌دهد.

تکنولوژی پلاسما اکتیو به‌صورت یک فیلتر فعال مادام‌العمر، منجر به نابودی و تخریب میکروارگانیزم‌‎ها شامل ویروس، باکتری، قارچ و همچنین تاثیرپذیری آنی بر روی ذرات آلاینده موجود در هوا (ذرات گرد و غبار، ذرات بیولوژیکی و دود) می‎شود.

این فیلتر در مقایسه با سایر فیلترها، عمر بالایی دارند و هزینه‌های تعویض فیلتر پایین‎تر است؛ از طرفی دغدغه وجود میکروب‌ها در محیط‌‎ها حذف خواهد شد.

«تخریب و تاثیر بر روی تمام میکروارگانیزم‌ها»، «دوستدار محیط زیست»، «حذف دود و ذرات گرد و غبار از هوا»، «دارای ماژول جهت ضدعفونی محیط»، «عدم استفاده از مواد شیمیایی»، «تاثیرپذیری آنی»، «کاربری مادام‌العمر فیلتر فعال»، «احیا و ریکاوری ماژول با شست‌وشو ساده»، «کم مصرف و ایمن» مزیت‌های این محصول به شمار می‌روند.

این دستگاه در مقایسه با نمونه‌های فرانسوی و آلمانی از فیلتر پلاسما راکتیو غیرحرارتی با قابلیت ضدعفونی محیط، چیدمان تکنولوژیک جهت افزایش راندمان تصفیه و کاهش هزینه‌های جاری مشتری و طراحی دستگاه‌ها براساس فضا، ابعاد و نیاز مشتری برخوردار است.

در ساخت این دستگاه از متریال و مواد اولیه کاملا ایرانی استفاده شده است و علاوه بر دریافت پروانه ساخت از اداره کل تجهیزات پزشکی دارای گواهی و تاییدیه‌های تخریب ویروس، باکتری‌ها و قارچ‌ها و تاییدیه‌های عدم نشر گاز ازن است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا