آخرین اخبارمحیط زیست

لزوم توسعه کشت حفاظتی برای مقابله با گرد و غبار

در ششمین جلسه ستاد ملی مقابله با گرد و غبار بر اهمیت کشت حفاظتی برای تحقق این هدف تاکید شد.

به گزارش هفت‌گرد، در  ششمین جلسه ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار که بعدازظهر روز گذشته برگزار شد، سیدحسین موسوی فر- رییس مرکز امور بین الملل سازمان حفاظت محیط زیست – با اشاره به برگزاری اجلاس وزرای محیط زیست کشورهای منطقه که ۲۱ تیرماه جاری با موضوع هماهنگی برای مقابله با پدیده گرد و غبار در تهران برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این اجلاس میزبان ۱۵ هیات بلندپایه از کشورهای منطقه و سازمان‌های بین‌المللی خواهیم بود.

او از برگزاری چندین رویداد جانبی (side event) در حاشیه برگزاری این اجلاس خبر داد.

در ادامه این جلسه، علیرضا یزدانی – مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی – به ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص توسعه کشت حفاظتی در کشور پرداخت و گفت: کشاورزی حفاظتی بر سه اصل تناوب زراعی، عدم جابه‌جایی خاک و حفظ بقایا استوار است.

او افزود: کشاورزی حفاظتی در کشور ما از ۲۰ سال گذشته شروع شده اما در سال‌های اخیر به دلیل بحران آب جایگاه ویژه‌ای یافته است.

یزدانی تصریح کرد: کشاورزی حفاظتی منجر به پایداری کشاورزی، حفظ امنیت غذایی و افزایش بهره‌وری خواهد شد.

به گفته مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی، بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم در سال ۱۴۰۰ به روش حفاظتی کشت شده است که نقش به‌سزایی در جلوگیری از پدیده ریزگرد داشته است.

علی محمد طهماسبی بیرگانی – دبیر ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار – با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای کشت حفاظتی در کشور تصریح کرد: آماده‌سازی زمین پیش و پس از کشت برای جلوگیری از بروز پدیده گرد و غبار از اهمیت زیادی برخوردار است چون هنگام کشت زمین پوشش دارد و نگرانی چندانی از نظر گرد و غبار نخواهیم داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا