آخرین اخبارمیراث فرهنگی و گردشگری

دومین رویداد سراسری ایران و گردشگری خوراک در سده نو آغاز شد

به‌گزارش خبرنگار هفت‌‎گرد، در این همایش که در محل سالن همایش‌های صدا و سیما در حال برگزاری است، علاوه بر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مدیران بخش دولتی و خصوصی سخنرانی خواهند کرد.

این همایش با هدف معرفی و شناخت ظرفیت‌های گردشگری خوراک و با تاکید بر رونق گردشگری موضوعی و تخصصی برگزار می‌شود.

علی‌اصغر شالبافیان در دومین رویداد سراسری ایران و گردشگری خوراک در سده نو که با حضور مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محل مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: هر کدام از برنامه‌هایی را که در هفته گردشگری داشتیم فرصت مغتنمی برای معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی این حوزه بود.

او افزود: کسب مزیت رقابتی و پایدار کردن مقاصد گردشگری، طولانی شدن اقامت گردشگران، استفاده از فرصت‌های معرفی جوامع محلی همگی در گرو توسعه گردشگری موضوعی است.

شالبافیان اضافه کرد: در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم این بود که جنبه‌های کمتر شناخته شده را فعال کنیم، تشکیل میزهای تخصصی و موضوعی گردشگری در همین راستا انجام شده و این میزها برای این است که به توسعه گردشگری موضوعی توجه جدی شود از این رو به دنبال این هستیم که این میزها را به صورت  پویا داشته باشیم.

شالبافیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: تلاش ما همواره بر این بوده تا ذی‌نفعان هر حوزه را به مشارکت بگیریم و بتوانیم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: خوشبختانه در حوزه‌های مختلف برنامه‌های خوبی داریم و سند توسعه گردشگری در موضوعات مختلف در حال تدوین است.همچنین از پیشنهادهای شما در تدوین برنامه هفتم توسعه به طور حتم استفاده می‌کنیم.

او خاطرنشان کرد: هفته گردشگری امسال را در حالی آغاز کردیم که سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد که در بند ۱۷ آن به توسعه گردشگری تاکید شده است، از این رو برای تدوین برنامه هفتم توسعه نیازمند همکاری متخصصان و استفاده از نظرات آن‌ها هستیم.

در بخشی از این همایش ایمان مصدری مدیر عامل سازمان متخصصان و مدیران ایران در صحبت‌هایی با قدردانی از تلاش‌ها و حضور مهندس ضرغامی، گفت: خوشبختانه آقای ضرغامی اهل تشریفات نیست و پروتکل ارتباطات خود را با مردم به خوبی حفظ می‌کند. این یک کار ارزشمند است و رفتار مردمی مهندس ضرغامی را در ویدئوهای مختلف در شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم که جای خرسندی دارد.

او افزود: سازمان متخصصان و مدیران ایران امروز معاونت گردشگری ایجاد کرده و شعار ما توانمندسازی متخصصان و مدیران و کارشناسان است.

مصدری ادامه داد: نقش سازمان‌های مردمی در بسیاری از کشورها پررنگ است اما به نظر می‌رسد این موضوع بیشتر در کشور ما شعاری است و امید داریم در دولت آیت‌الله دکتر رئیسی شاهد نقش‌آفرینی بیشتر سازمان‌های مردمی باشیم.

او در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های مختلف ایران در حوزه‌های گوناگون گردشگری به ضرورت تهیه برند گردشگری تاکید و افزود: در دنیا اکنون آلمان را به‌عنوان برند این کشور می‌شناسند و اگر قرار است ما نیز در دنیا در حوزه گردشگری شناخته شویم باید یک برند قوی و جذاب داشته باشیم تا به خوبی بتواند به معرفی ظرفیت‌ها و داشته‌های گردشگری ایران بپردازد.

مدیرعامل سازمان متخصصان و مدیران ایران خاطرنشان کرد: این سازمان با ۲۸ هزار عضو آماده هرگونه همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است و در همین راستا پیشنهاد دارم خانه گردشگری با هدف توسعه و رونق هرچه بیشتر گردشگری تشکیل شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا