آخرین اخبارمیراث فرهنگی و گردشگری

رسالت خود برای تثبیت جایگاه صنایع‌دستی را انجام دهیم

مدیرعامل شبکه‌ ملی مجمع‌ هنرمندان و صنعت‌گران صنایع‌دستی:

رسالت خود برای تثبیت جایگاه صنایع‌دستی را انجام دهیم

حسین بختیاری گفت: بخش دولتی و غیردولتی باید رسالت خود را برای تثبیت جایگاه صنایع‌دستی انجام دهد.

به گزارش هفت‌گرد به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، مراسم روز جهانی صنایع‌دستی با حضور علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور، سعد القدومی رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و هنرمندان صنایع‌دستی کشور ظهر امروز یکشنبه ۲۱ خردادماه ۱۴۰۲ در سالن آمفی‌تئاتر وزارتخانه برگزار شد.
حسین بختیاری مدیرعامل شبکه‌ ملی مجمع‌ هنرمندان و صنعت‌گران صنایع‌دستی با اشاره به برگزاری چهارمین مراسم روز جهانی صنایع‌دستی توسط این تشکل‌ گفت: با توجه به قدمت صنایع‌دستی در ایران عدم هماهنگی با دولت‌ها طی این سال‌ از مشکلات اساسی این حوزه بوده است.
او با بیان اینکه در دوره جدید شاهد رویکرد تعامل‌گرا در معاونت صنایع‌دستی وزارتخانه بوده‌ایم، ابراز امیدواری کرد که این رویکرد تقویت شود.
بختیاری با بیان اینکه تشکل‌ها به‌عنوان بازوی اجرایی حاکمیت می‌توانند موثر باشند، ادامه داد: برای تثبیت جایگاه صنایع‌دستی در جهان باید اقدامات موثری توسط بخش دولتی، غیردولتی و مجلس شورای اسلامی برداشته شود.
او با اشاره به احیای انجمن صادرکنندگان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی، تقویت حوزه بازرگانی و صادرات را عاملی موثر در حل مشکلات تولید عنوان کرد.
مدیرعامل شبکه‌ ملی مجمع‌ هنرمندان و صنعت‌گران صنایع‌دستی به ثبت جهانی ده شهر صنایع‌دستی اشاره کرد و‌ افزود: باید از ظرفیت‌های ایجاد شده شهرهای ثبت جهانی صنایع‌دستی استفاده کرد و مانند مناطق آزاد امتیازاتی به شهروندان، هنرمندان صنایع‌دستی و گردشگران این شهرها تعلق گیرد.
او در پایان تاکید کرد: بخش دولتی و غیردولتی باید رسالت خود را برای تثبیت جایگاه صنایع‌دستی انجام دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا