آخرین اخبارکتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: جهش‌های بزرگی در حوزه کتابخانه‌ها داشتیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه کتابخانه‌ها جهش‌های بزرگی داشتیم و در دو سال اخیر تلاش شد بخش مهمی از مشکلات مربوط به حوزه اداری و ساختار اجرایی نهاد کتابخانه‌ها حل‌وفصل شود.

به گزارش هفت‌گرد محمدمهدی اسماعیلی امروز ۲۵ مهرماه، در دومین همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی با عنوان «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» که در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت برگزار شد، به صورت ویدئوکنفرانسی اظهار کرد: از رئیس‌جمهور به واسطه تمام پشتیبانی‌ها از حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و ادب تشکر می‌کنم. ما بر اقدامات آموزشی و پژوهشی در همه فعالیت‌ها تاکید داریم و امیدواریم بتوانیم از اهتمام، دانش و حوزه‌های مطالعاتی بیش از گذشته بهره‌مند باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کتابخانه‌ها جهش‌های بزرگی داشتیم، تصریح کرد: در دو سال اخیر تلاش شد بخش مهمی از مشکلات مربوط به حوزه اداری و ساختار اجرایی نهاد کتابخانه‌ها حل‌وفصل شود. آقای رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تلاش‌های زیادی کردند و امروز ما شاهد هستیم که بخش عمده‌ای از این مشکلات حل شده و نهاد کتابخانه‌های عمومی دور جدیدی از خدمات‌دهی خود را آغاز می‌کند.

کتابخانه دیگر تنها محلی برای خواندن و امنیت کتاب نیست

اسماعیلی ادامه داد: کتابخانه دیگر تنها محلی برای خواندن و امنیت کتاب نیست، امروز در مجموعه‌های مختلفی که افتتاح شده، ده‌ها خدمت متفاوت توسط کتابخانه‌ها ارائه می‌شود. کتابخانه‌ها امروز محلی برای رشد حوزه دانش، آموزش و پژوهش شدند. کتابخانه‌ها و کتاب‌دارها از نهادهای پیشروی فرهنگ آموزش در کشور هستند و بالاترین بهره‌وری‌ها را در کتابخانه‌ها شاهد هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: این همایش یک حرکت خوب در حوزه اقتصاد و فرهنگ است. توقع ما از برگزاری همایش این است که به ما در مدیریت و سیاست‌گذاری کتابخانه‌ها راهکارهای جدیدی را در حوزه اقتصاد و فرهنگ کتاب ارائه کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حماسه‌آفرینی رزمندگان جبهه مقاومت و رزمندگان فلسطینی عنوان کرد: روزهای گذشته روزهای تاریخی و تکرارنشدنی برای جهان اسلام بود. از روز اولی که رژیم جعلی صهیونیستی پا به عرصه حیات نامشروع خود گذاشته، قساوت و جنایت زیادی در حق فلسطینیان انجام داده و صحنه‌های وحشتناکی از قتل و جنایت آفریده است.

اسماعیلی افزود: یک فهرست بلند و سیاه از اقدامات صهیونیست‌ها در حافظه تاریخ برای همیشه ماندگار شده است و امروز نیز در قطع آب، برق و ارسال کمک‌های غذایی و دارویی، انهدام ‌بیمارستان‌ها و کشتن زنان، کودکان و خبرنگاران نقش دارد که این کارها از رژیم صهیونیستی چیز جدیدی نیست. آنچه جدید است و تازگی دارد این نوع از مقاومت است که در یک روز بیش از ۱۰۰۰ صهیونیست اشغالگر توسط رزمندگان فلسطینی مورد حمله قرار گرفته و از بین رفتند.

باید پذیرفته شود که مردم فلسطین در یک همه‌پرسی نوع حکومت خود را انتخاب کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ظلم و تجاوز به مردم فلسطین جز با برقراری یک نظام عادلانه مبتنی بر آرای مردم فلسطین امکان اصلاح ندارد. باید بپذیرند مردمان اصیل فلسطینی اعم از یهودی، مسیحی و مسلمان در یک همه‌پرسی نوع حکومت و حکمرانی را انتخاب کنند. این روش غلطی است که مردم ساکن در خانه و محل زندگی‌شان را مورد تجاوز و غارت قرار دهند. صهیونیست‌ها امروز با این روش ناعادلانه حکمرانی در فلسطین را در اختیار دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا