آخرین اخبارهنرهای تجسمی

درودگری، هنری از دل چوب/ عینک چوبی تلفیقی از طبیعت و هنر

صنایع‌دستی با چوب یا درودگری، عینک چوبی به عنوان صنایع‌دستی غیرویترینی و کاربردی ترکیب چوب طبیعی و طراحی کلاسیک را معرفی می‌کند

هفت‌گرد:  ساخت و تزئین چوب با استفاده از شیوه‌های گوناگون برای تولید اشیای مسطح، حجمی، تزئینی و کاربردی را «هنر درودگری» می‌گویند. صنایع‌دستی با چوب یا درودگری، فن و هنری که اگر زمینه‌اش را داشته باشی می‌توانی در کنار مهارت فنی از بعد روحی هم رشد کنی. کار با چوب مثل بسیاری از مشاغل، عشق می‌خواهد و علاقه، که اگر نباشد آنچه که می‌سازی نه روح خواهد داشت و نه زیبایی.عینک‌های این کارگاه بوی طبیعت می‌دهد.

بوی چوب! صاحب هنر دست ساخت عینک، یک هنرمند جوان از استان مرکزی است که در این فضای زیبا و  چشم‌نواز، با همکاری چند جوان باذوق و هنردوست، عینک‌ها را تولید می‌کند.

درودگری و یا هنرنمایی بر چوب در زندگی مردم از آغاز تا امروز کاربردهای فراوان داشته است. تا قبل از اسلام چوب به‌ عنوان وسیله‌ای کاربردی (اغلب بدون نقش و نگار و تراش) در زندگی عموم انسان‌ها نقش به‌سزایی داشت.

سینا منصوری هنرمند مبتکر و ابداع کننده ساخت عینک‌های چوبی در استان مرکزی ۳۲ساله پس از معرفی خود می‌گوید: علی‌رغم تحصیل در دانشگاه، استعداد و علاقه خود را در دنبال کردن هنر دیدم و با فراگیری چند رشته همچون منبت‌کاری و موسیقی و… از زمان نوجوانی، در نهایت پس از دانشگاه، هنر را انتخاب کردم و از ۵سال پیش، به ساخت عینک‌های چوبی روی آوردم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا