آخرین اخبارهفتانه

7نکته برای سبک زندگی در فصل پاییز

پاییز مثل باقی فصل‌ها نیازمند به‌کارگیری سبک مناسب خود است که اگر اتفاق بیافتد می‌توان لذت بیشتری از این فصل زیبا برد

هفت‌گرد– فصل پاییز براساس تقویم به نیمه رسیده، اما شرایط آب و هوایی این فصل زیبا را تازه به ما نمایانده است. پاییز هم مثل سه فصل دیگر شرایط ویژه خود را دارد و سبک زندگی خاص خود را می‌طلبد. این هفتانه به هفت نکته‌ای که لازم است در سبک زندگی پاییزی‌مان در نظر بگیریم، می‌پردازد.

1-استفاده از خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های گرم و تر                                                                                            

به دلیل مزاج سرد و خشک پاییز لازم است از خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های مایل به گرمی و تری مثل گوشت گوسفند، گوشت بره، خربزه شیرین، مویز، هویج، زیتون، خرما، زیتون، عسل، شیرینی‌های طبیعی، مرباهای طبیعی، شربت عسل، مغز خشکبار و آش‌های ساده بیشتر استفاده شود.

2-بهره‌گیری از پوشش مناسب

 شاید همه ما اصطلاح «هوا دزد است» را از اطرافیان مخصوصا بزرگترهایمان شنیده باشیم. پاییز چنین خاصیتی دارد و هوا در این فصل دمای متغیری دارد. به دلیل شرایط آب‌و هوایی پاییز لازم است به پوششمان توجه کنیم و در طول روز پوشش متناسب با دما داشته باشیم و از پوشاندن سر به ویژه هنگام خواب غافل نشویم.    

 

3-استفاده از فرصت مناسب پاییز برای خوردن غذاهای سنگین                                                            از آن‌جا که در پاییز بر خلاف فصول گرم دستگاه گوارش انسان قوی‌تر می‌شود، می‌توان از غذاهای سنگین مثل حلیم و انواع آش و آبگوشت استفاد کرد. کله‌پاچه هم می‌تواند یکی از گزینه‌های روی میز غذای پاییزی باشد.

 

4-حجامت                                                                           

  اگر تمایل به حجامت دارید پاییز به دلیل هوای معتدل زمان مناسبی است. خصوصا برای افراد دموی که خوب است خشکی بدنشان در فصل خشک پاییز کمتر شود.   

 

فصل پاییز

5- مرطوب نگه‌داشتن هوا

با توجه به خشکی هوا در فصل پاییز مرطوب نگه‌داشتن هوای خانه می‌تواند به آسیب ندیدن ما از خشکی کمک کند. استفاده از دستگاه بخور سرد یا کتری آب توصیه می‌شود استفاده از بابونه در بخور سودمندی آن را افزایش می‌دهد.    

 

فصل پاییز

 

  6- استحمام پاییزه  

 در پاییز بهتر است کمتر به حمام بروید. لازم است در خشک کردن بدن و سر دقت بسیاری داشته باشید. روغن‌مالی بدن بعد از حمام می‌تواند با حساسیت‌ها و خارش‌های پوستی مقابله کند. روغن‌های بنفشه، زیتون، گل سرخ و بادام شیرین برای این منظور بسیار مناسبند.    

فصل پاییز

 

7- ورزش                                                                                                                                               با ورزش مداوم وسبک می‌توان سردی و خشکی فصل پاییز را از بدن خارج کرد و مانع رسوخش به خون و بدن شد.     

فصل پاییز

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا