اینستاگرام تا سال ۲۰۲۴ هیچ سهمی از درآمد تولیدکنندگان محتوا برنمیدارد
مارک زاکربرگ میگوید بهزودی تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام و فیسبوک با قابلیتهایی جدید میتوانند درآمدهایش را بالاتر ببرند. این دو پلتفرم تا سال ۲۰۲۴ هیچ سهمی از درآمد تولیدکنندگان را برای خود برنخواهند داشت.
به گزارش هفتگرد، براساس آنچه دیجیتال ترندز مینویسد تولیدکنندگان محتوا در فیسبوک و اینستاگرام بهزودی قرار است راههای جدیدی برای کسب درآمد ازطریق محتواهای خود داشته باشند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا (شرکت مادر فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ) روز گذشته پست جدیدی در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد تا جزئیات مربوط به تغییرات سیستم کسب درآمد تولیدکنندگان محتوا را اعلام کند.
مارک زاکربرگ میگوید برخی از قابلیتهای فعلی کسب درآمد در فیسبوک و اینستاگرام به دردسترس تعداد بیشتری از کاربران قرار میگیرد و دو پلتفرم موردبحث میزبان روشهای کسب درآمد جدیدتری نیز میشوند. در همین راستا متا دو سیستم Facebook Stars و Reels Play را طراحی کرده است.
Facebook Stars به تولیدکنندگان محتوا امکان میدهد ازطریق محتواهای صوتی یا ویدیویی خود درآمد کسب کنند. کارکرد سیستم بدین صورت است که بینندگان ویدئو یا افرادی که به محتوای صوتی گوش میدهند میتوانند واحدهایی مجازی تحت عنوان Star خریداری کنند و برای تولیدکننده محتوا بفرستند. فیسبوک به ازای هر واحد Star، به تولیدکنندهی محتوا ۰٫۰۱ دلار پرداخت میکند.
زاکربرگ میگوید پروژهی Facebook Stars بهزودی برای تمامی کاربران واجد شرایط دردسترس قرار میگیرد تا افراد بیشتری بتوانند ازطریق پستهای بخش Reels، ویدیوهای VOD و پخش زنده درآمد کسب کنند.
از طرفی کاربران اینستاگرام میتوانند ازطریق قابلیت Reels Play درآمد به جیب بزنند. به گفته زاکربرگ، پولی که در این روش به تولیدکنندگان محتوا پرداخت میشود وابسته به تعداد دفعات پخششدن پستهای بخش Reels است. این یعنی هرچه بازدید بیشتری برای بخش Reels بهدست بیاورید، درآمدتان بیشتر میشود.
براساس گفتههای مارک زاکربرگ این قابلیت بهزودی دردسترس تعداد بیشتری از تولیدکنندگان محتوا قرار میگیرد و به کاربران اینستاگرام امکان میدهد پستهای بخش Reel را در فیسبوک نیز منتشر و ازطریق آنها نیز درآمد کسب کنند. انتظار میرود این قابلیت جدید از هفته آینده دردسترس تولیدکنندگان محتوا در ایالات متحده قرار بگیرد.
متا میگوید صرفاً حسابهای واجد شرایط میزبان قابلیت Facebook Reels Play میشوند. این حسابها باید بیش از پنج پست در بخش Reels منتشر کرده و در ۳۰ روز اخیر حداقل ۱۰۰٬۰۰۰ بازدید به دست آورده باشند.
مارک زاکربرگ روشهای جدیدی نیز برای کسب درآمد از تولید محتوا معرفی کرده است که آنها را Interoperable Subscriptions و Creator Marketplace خطاب میکند. بهلطف Interoperable Subscriptions، تولیدکنندگان محتوا میتوانند امکان دسترسی به گروههای اختصاصی فیسبوکی را برای مشترکین خود در دیگر پلتفرمها فراهم کنند.
Creator Marketplace محیطی بهخصوص در اینستاگرام است که به تولیدکنندگان محتوا امکان میدهد «دیده شوند و درآمد کسب کنند.» ازطریق Creator Marketplace، برندها میتوانند با تولیدکنندگان محتوا ارتباط برقرار کنند و با آنها همکاری تجاری داشته باشند. متا همچنین قصد دارد آنچه را که «پوشهی پیامهای شراکتی» مینامد به بخش دایرکت اینستاگرام اضافه کند.